Image module

Stiftelsesløsning fra BetterBoard

Det er ca. 10 000 stiftelser i Danmark, både kommersielle og ideelle, som primært støtter veldedige formål. Mange av disse stiftelsene deler ikke ut penger. Men blant de som gjør dette, er hovedoppgavene som oftest:

  • å forvalte stiftelsens eiendeler best mulig
  • å fordele legater i samsvar med stiftelsens formål
  • å sikre et styre som er uavhengig av stifteren

Avhengig av stiftelsens type og formål samt hvordan eiendelene investeres, vil den fremste oppgaven i de aller fleste stiftelser være å ta stilling til tildelinger. Størrelsen på legatene, antall mottakere og selvfølgelig hvilket/hvilke formål man ønsker å støtte, hvis stiftelsens vedtekter gir flere muligheter.

Stiftelsens styre er ansvarlig for å fastsette søkekriteriene, deretter vurdere søknadene som kommer inn, og til slutt vurdere hvilke søknader som blir innvilget helt eller delvis.

Image module

Hva er en stiftelsesløsning?

Med en stiftelsesløsning fra BetterBoard får dere en løsning som gir oversikt over søknader og lar deg strukturere kommunikasjonen rundt søknadene. Løsningen sparer tid og sikrer at alle dokumenter kun er tilgjengelige for den eller de personene som trenger tilgang til dem.

Antall e-poster som havner på private telefoner og datamaskiner minimeres, ettersom mesteparten av kommunikasjonen krypteres og lagres internt i løsningen.

Image module

Hva kan BetterBoards stiftelsesløsning gjøre for dere?

Vår stiftelsesløsning dekker to oppgaver. Den forenkler styrets arbeid med å strukturere møteinnkallinger, møteavholdelser, referater og de lovpålagte rapportene som må utarbeides.

I tillegg forenkler løsningen den praktiske prosessen rundt søknader, vurderinger av hvilke søkere dere ønsker å støtte og å informere de utvalgte søkerne om at søknaden er godkjent helt eller delvis.

Alt foregår i et lukket, kryptert miljø, der én eller flere administratorer kontrollerer tilgangen til informasjonen. I mange tilfeller er informasjonen sensitiv, eksempelvis søknader med sosiale formål.

Vi har implementert en GDPR-løsning, som sikrer at informasjon som må lagres, forblir tilgjengelig i løsningen. Samtidig blir informasjon som ikke trenger å lagres, slettet så snart som mulig.

Det er mulig å administrere søknadsflyten for flere tildelinger i samme portal. Innkommende søknader håndteres via en lenke som legges ut på stiftelsens nettside, eller andre steder der det er mulig for søkere å få tilgang til den. Søknadsprosessen startes og avsluttes ved å aktivere lenken i periodene det skal være mulig å søke.

Søknadsskjemaet kan tilpasses i hvert enkelt tilfelle med ønsket informasjon, og søknadene samles i løsningens administrasjonspanel. Her kan søknadene vurderes av ett eller flere styremedlemmer. Dette kan gjøres fortløpende, slik at den formelle beslutningen om tildeling kan tas i ett møte. Prosessen kan selvsagt være ulik i ulike stiftelser. Vi støtter bare prosessen på best mulig måte.

«

Løsningen støtter både kommersielle og ideelle stiftelser – store som små – uavhengig av om midlene fordeles til prosjekter, utdanning eller andre formål.

»

Stefan Schelde Hansen
grunnlegger av BetterBoard®

Billede af Stefan Schelde Hansen uden baggrund

Hva inneholder stiftelsesløsningen vår?

  • Skræddersyet formular(er) til ansøgninger
  • Adgang til formularer via link som placeres på eks. en hjemmeside
  • Åbne og lukke ansøgningsperioder via link
  • GDPR løsning som sørger for sletning af ansøgninger som ikke skal gemmes, uanset om ansøgningen er bevilget eller ej
  • Sorteringsmulighed for ansøgninger til forskellige formål
  • Intern kommunikation direkte på ansøgningen
  • Underskriv via e-signatur, blandt andet MitID
  • Legatarfortegnelse
  • Nødvendig kommunikation med ansøgere direkte fra løsningen
  • Ingen installation nødvendig
  • Alle data opbevares og behandles i et lukket, krypteret rum
  • To-faktor validering af login
  • Fungerer på alle enheder, både mobil, tablet og PC
  • Mulighed for oprettelse af arbejdsrum, til udvalg og/eller udveksling af dokumenter med eks. revisor
  • Bestyrelsesportal hvor alt omkring mødeindkaldelser, dagsordener, afvikling af møder, oprettelse af referater m.m. og er indeholdt i én løsning
  • Individuel prissætning afhængigt af antal ansøgninger og ønsker til faciliteter i løsningen

BetterBoards stiftelsesløsning er basert på vår styreportal, som selv i sin minste versjon inneholder all nødvendig kjernefunksjonalitet for å drive et styre.

I tillegg til de ekstra funksjonene som kreves for å behandle søknader og tildele legater, får dere også en komplett styreportal.

Dermed kan dere ikke bare behandle søknader i løsningen. Stiftelsens styre kan holde møtene sine på samme sted som søknadene samles. Dette gir oversikt og forenkler intern kommunikasjon, ikke bare rundt spesifikke søknader og tildelinger, men også for styrearbeidet.

Løsningen inkluderer en protokollløsning med mulighet for forhåndsgodkjenning, muligheten for å signere med en elektronisk signatur, inkludert BankID, og et bredt spekter av andre funksjoner som vi gjerne forteller deg mer om.

Vi vet at aktivitetsnivået varierer mye mellom de eksisterende stiftelsene, og vi vet også at det er stor forskjell i størrelsen på legatene som deles ut.

Derfor har vi valgt en forretningsmodell der antall søknader bestemmer prisen. Dette gjør vi for å støtte mindre stiftelser, der det gir mest mening å automatisere prosessene.

Størrelsen på legatene spiller selvsagt også en rolle, så i det konkrete tilfellet vil det være en kombinasjon av antall søknader og nivået på tildelingene som bestemmer prisen.

Løsningen fungerer uavhengig av om det er en kommersiell stiftelse, en familiestiftelse eller en stiftelse som deler ut prosjektstøtte, eller om midlene kanskje er målrettet mot utdanning.

Ta kontakt med oss, selv om dere er i startfasen av å opprette en stiftelse. Vi tar gjerne en prat om hva dere trenger og hvordan vi kan dekke behovet. Vi gir også en praktisk demonstrasjon av løsningen, vanligvis via Teams.

Hva sier våre brukere?

«BetterBoards stiftelsesløsning har gitt oss en omfattende og brukervennlig søknadsflyt direkte fra vår egen nettside. Styret har ett samlet sted for alt relevant materiale, og den høye graden av automatisering har også frigjort tid og gjort arbeidet enklere for stiftelsens administrator.»

Julie Ormholt Brink
Julie Ormholt Brink
Sekretær i stiftelsen Den Fynske Bladfond
Les flere kundehistorier

Ikon til pris STIFTELSESLØSNING

  • Ubegrenset antall søknader
  • Enkel og intuitiv behandling av søknader
  • Inkludert en styreportal
  • Sikker og kryptert lagring av alle søknader og dokumenter
Få et uforpliktende tilbud

Trenger dere en stiftelsesløsning?

BetterBoard tilbyr hjelp til å komme godt i gang, selv om det sjelden er nødvendig, da systemet er enkelt å bruke. I tillegg krever den ingen integrasjon, ettersom det er en 100 % skybasert løsning.

Vi tilbyr dansk støtte ved behov.

Image module

Bli ringt opp når det passer deg

Bli ringt opp av BetterBoard, og få mer informasjon om hva stiftelsesløsningen vår kan gjøre for dere.

Ring meg
Image module

Avtal et uforpliktende nettmøte

På under en halvtime går vi gjennom løsningens primære funksjonaliteter og sikkerhet.

Bestill demonstrasjon på nett
Image module

Få et uforpliktende tilbud på stiftelsesløsningen

Få et uforpliktende tilbud på en løsning som passer behovet til deres stiftelse.

Få et tilbud